Sympozjum 3: Dziedzictwo idei i dramat losów czołowych postaci pedagogiki polskiej w XX wieku: historia, analiza i krytyka więzi i pęknięć międzypokoleniowych

Lista zaakceptowanych wystąpieńSzczegółowy program

Lista zaakceptowanych wystapień:

 Imię i nazwisko uczestnikaTytuł wystąpienia
prof. zw. dr hab.Lech WitkowskiW obronie kulturowej funkcji edukacji
prof. zwycz.Zbigniew KwiecińskiPolska pedagogika polityczna w latach trzydziestych. Przyczynki do studiów
dr hab. prof. nadzw.Małgorzata KaliszewskaWyzyskiwanie w praktyce akademickiej impulsów "przełomu dwoistości".
profesorEwa Marynowicz-HetkaKształtowanie myśli i praktyki społeczno-kulturowej w pokoleniu historycznym Heleny Radlińskiej
dr hab.Krzysztof MaliszewskiPedagogika jako filozofia stosowana
doktorIzabela Kamińska-Jatczak„Nigdy nie pisałam tak wiele jak w dniach i bezsennych często nocach tej epoki"- analiza działalności pisarskiej Heleny Radlińskiej w okresie okupacji
drWojciech KruszelnickiAfirmacja vs. Reakcja Marginesu
dr hab.Michał KruszelnickiAfirmacja vs reakcja Marginesu
doktorŁukasz MichalskiOdprawa kohort, czyli granice stosowania pojęcia ‘pokolenie’ w kontekście analiz dziejów polskiej myśli pedagogicznej i projektu jej archiwum
doktor nauk społecznych w zakresie pedagogikiBarbara KlasińskaKompetencje hermeneutyczne w katalogu profesjonalnych kompetencji współczesnego pedagoga. Z teorii i praktyki akademickiej
drSzymon DąbrowkiPolemika Józefa Tischnera z tradycją tomistyczną, jako spór o kształt współczesnej edukacji religijnej w Polsce

Comments are closed.