Biorąc pod uwagę temat Zjazdu Pedagogicznego proponujemy skoncentrowanie uwagi zainteresowanych udziałem w naszej sekcji tematycznej naukowców na następujące kwestie:
- Efekty 30 lat transformacji społeczno-politycznej w polityce oświatowej w wyniku zmieniających się wraz z kolejnymi wyborami władz państwowych i ustawodawczych oraz ich rzutowanie na funkcjonowanie szkół i instytucji edukacyjnych III RP.
- Istota i zakres zmian w relacjach między władzami politycznymi państwa a edukacją publiczną i niepubliczną w III RP.
- Upolitycznienie i upartyjnienie a możliwości autonomii i samorządności edukacji szkolnej oraz pozaszkolnej w sferze publicznej.
- Demokratyzacja oświaty publicznej wobec tendencji i zmian jej ograniczania przez władze resortu edukacji.
- Miejsce na innowacje i eksperymenty pedagogiczne w warunkach zmieniającej się polityki edukacyjnej państwa
- Nierówności społeczne w edukacji – skuteczność lub nieskuteczność ich zmniejszania
- Curriculum a podręczniki szkolne i środki dydaktyczne
- Uspołecznienie oświaty publicznej w społeczeństwie sterowanym przez autokratyczne władze
- Możliwości rozwoju oddolnych ruchów i projektów innowacyjnych w edukacji
- Dokąd zmierza polityka edukacyjna III RP?
- Patologie, paradoksy i aporie polityki edukacyjnej państwa.
- Nowe podejścia w metodologii badań polityki edukacyjnej