Sekcja 6: Środowisko globalne, środowisko lokalne, relacje społeczne, grupy społeczne, media, migracje

Lista zaakceptowanych wystąpieńSzczegółowy program

Lista zaakceptowanych wystapień:

StopienImię i nazwisko uczestnikaTytul wystąpienia
ProfesorAnna WiłkomirskaPatriotyzm i nacjonalizm – społeczne i edukacyjne zagrożenia dyferencjacji tych pojęć
doktorDaria Zielińska-PękałHomo consultans w przestrzeni hipertelewizji
DoktorJustyna Spychalska-StasiakDyskursywny obraz reformowanej Akademii
dr hab. prof. UKWHelena OstrowickaDyskursywny obraz reformowanej Akademii
doktorEwa ŚliwaParty time - równoległa rzeczywistość w życiu młodego dorosłego.
magisterDagmara DoboszMedialne wzorce kobiecości i męskości oraz ich atrakcyjność w ocenie młodych dorosłych
doktorWłodzimierz OlszewskiEdukacja nieformalna jako czynnik przemian wspólnoty lokalnej
drMałgorzata ObryckaHumanitaryzm międzyludzki i międzygatunkowy jako zdolność etyczna
drMarcin RojekRola narzędzi ICT w ograniczaniu porzucania edukacji szkolnej przez uczniów z rodzin imigranckich. Przykład projektu "ICT Guides"
dr hab.Marek WalancikWspółczesne poczucie bezpieczeństwa w środowisku lokalnym, regionalnym, globalnym. Ujęcie meta przedmiotowe ostatniego XX lecia
drks. Michał BordaWspółpraca środowisk wychowawczych w nowej Podstawie programowej katechezy Kościoła katolickiego w Polsce
mgrKarolina Domagalska-NowakFormy wsparcia edukacyjnego polskich migrantów w środowisku szkolnym w Norwegii. Kontekst teoretyczny.
doktorAgnieszka Majewska-KafarowskaCzłowiek stary w rodzinie w kontekście współczesnych procesów migracyjnych
drMarta PietrusińskaCodzienne praktyki obywatelskie (everyday citizenship) migrantów
dr hab.Renata Nowakowska-SiutaOdwaga dialogu. Uniwersytet współczesny w odpowiedzi na różnorodność kultur
doktorEdyta WidawskaLokalni liderzy/lokalne liderki i ich narracje o problematyce migracji. Próba analizy na przykładzie prezydenckiej kampanii samorządowej
profesorKrystyna PankowskaWSPOŁCZESNE PROBLEMY Z KANONEM KULTURY. PERSPEKTYWA PEDAGOGICZNA
prof. nazdw. dr hab.Malgorzata OrłowskaCzas wolny jako środowisko życia
MgrAnna SobczakZjawisko przeedukowania w globalnej rzeczywistości. Przyczyny, mechanizmy i konsekwencje
doktor/ adiunktEmilia Helena GrzesiakEudajmonizm w dobie pokolenia Z – rozważania aksjologiczne
doktorGabriela Piechaczek-OgiermanPrzemiany planów życiowych i aspiracji młodzieży związanych z wyjazdem za granicę
doktorSylwia GalanciakTrampolina i potrzask. Nowe technologie jako remedium na nierówność szans edukacyjnych?
doktorAnna MazurowskaPrywatna szkoła podstawowa jako inwestycja w przyszłość dziecka. Refleksje wokół znaczenia edukacji w rodzinach z klasy średniej
dr hab.Sławomir TruszZjawisko stereotypizacji, uprzedzeń i dyskryminacji „eurosierot” w świetle wyników badań eksperymentalnych i meta-analiz
doktorMarek SiwickiWirtualni jaskiniowcy? Rzecz o szczęśliwym dzieciństwie "szklanych" podwórek
dr hab.mgr Klaudia Kowalska, dr hab. Michał KlichowskiIgnorowania słów na rzecz obrazów: eksperyment 1-back
dr hab.dr Tomasz Przybyła, dr hab. Michał KlichowskiCodzienne operacje poznawcze a problem kosztów podwójnego zadania: raport z serii eksperymentów
dr hab., prof. nadzw.Anna KaniosPostawy pracowników zawodów pomocowych wobec osób starszych
drMonika Noszczyk-BernasiewiczPrzestępczość nieletnich w USA i Polsce – wzrasta czy maleje?
dr hab.Maciej BernasiewiczPrzestępczość nieletnich w USA i Polsce – wzrasta czy maleje?
dr hab.Aneta Rogalska-MarasińskaLekcje dla przyszłości: prawo ucznia do budowania wielokulturowej i zrównoważonej społeczności globu
dr hab.Zbigniew BabickiPomoc dziecku w rozwoju ważną kategorią pedagogiczną – uwarunkowania środowiskowe
doktorJarema DrozdowiczMigrujące podmioty. Relacje, konteksty i przyszłość problemu zróżnicowania kulturowego.
dr hab.Krystyna M. BłeszyńskaKiedy utopia przechodzi w dystopię. Edukacja w obliczu wyzwań kryzysu multikulturalizmu
drAgata ŚwidzińskaKompetencje międzykulturowe nauczycieli w kontekście edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju i edukacji globalnej
dr hab. prof. UAMTomasz GmerekSzkoły internatowe dla mniejszości rdzennych w Kanadzie i Stanach Zjednoczonych - pomiędzy asymilacją, indoktrynacją i dyskryminacją

Comments are closed.